press_new2

Stijepo Mijović Kočan, Kolo, Matica Hrvatska (4. 2016.)

"Mi, koji smo stariji i koji smo je sretali dok je bila u mlađim godinama, lako možemo zamijetiti koliko je glumica u tomu uspjela. Štoviše, Vesna glumica vrlo je nalik Vesni pjesnikinji iz mlađih dana. Uostalom, i izišla je preda nas ne kao Vesna Tominac, nego kao Vesna Parun. Da, to je ona!       …       Nije Tominčevoj iz tih tisuća Paruničinih »stabala riječi« bilo baš ni lako ni jednostavno odabrati ona koja će sažeti te složiti u suvislu izvedbenu cjelinu. Međutim, uspjela je. Itekako je uspjela. Ostvarila je Parunicu kao životan i uzbudljiv scenski sadržaj, uvjerljivo kao svoj.       …       Ova interpretacija svakako označuje glumicu Vesnu Tominac Matačić, ona je njezina krunska predstava. Njezina izvođačka osobna karta, njezin znak prepoznavanja i njezin neporecivo velik uspjeh. Doista, sve što izvodi doima se iskreno i doživljeno, spontano i vjerodostojno. Izgovor joj je bez ikakve zamjerke, tečan i lijep hrvatski jezik.       …       -  jer je riječ o dokazivoj umjetničkoj vrijednosti i o uspješnici koja bi mogla igrati posvuda, doma i među našima u svijetu, biti dugo i rado gledana; tijekom cijeloga umjetničina stvaralačkog trajanja."

ThreeWeeksEdinburgh

„Svakako pogledati.“

Jane Berg, ThreeWeeksEdinburgh

„Vesna Tominac Matačić izvanredno interpretira ovu glasovno i fizički zahtjevnu ulogu, a činjenica jest i da se ova dva umjetnička medija izvrsno međusobno nadopunjuju.“

Simon Fern, The Student Newspaper

"Ja koja imam nevinije ruke duhovno je iskustvo koje zaokuplja i nadasve je očaravajuće.“ „Izvedba Vesne Tominac Matačić je besprijekorna, te zaslužuje mnoštvo hvale i pažnje; zadržati pozornost publike, a pritom biti sȃm na sceni nije mala stvar, pogotovo kad tome pridodamo i jezičnu barijeru.“ „Inteligentan komad koji zahtijeva punu pažnju kako bi se moglo ići ukorak s njegovim neumornim tempom; možda ćete se vratiti samo da biste u potpunosti dokučili što se sve odvija na sceni u sat vremena.“ „Žustra, zadivljujuća i veličanstvena – Ja koja imam nevinije ruke moja je nova omiljena predstava nakon dugo vremena.“

The List

„… moćno utjelovljeno…“

Eddie Harrison, The List

„Jezik je oštar; pohod Vesne Parun na istinu o vlastitu životu bio je naočigled beskompromisan. Matačić je i više nego dorasla zahtjevima uloge.“

Natasha Tripney, The Stage

„Matačić – koja, odjevena u bijelo, stoji nad kartom svijeta – žestoka je i privlačna pojava, a predstava budi žarku želju da saznamo više o Vesni Parun, njezinu svijetu i riječima.“

Lucian Waugh, The Exeunt Magazine

„Moralna ozbiljnost poezije Vesne Parun dobro je predstavljena dostojanstvenim nastupom. Vesna Tominac  Matačić je emocionalno intenzivna, istodobno studiozno izbjegavajući histrioniku. Njezina šokantno direktna obraćanja publici raspršuju jezične barijere i divno prenose cjelovitu osobnost Vesne Parun u svoj svojoj erotičnoj i zaigranoj kompleksnosti ispunjenoj krivnjom.“

Z. Balić, Kazalište.hr

„A Vesna Tominac Matačić, koja je ujedno i koautorica ovog projekta, briljantno je i očaravajuće podnijela nimalo lagano breme koje pjesnikinja nosi na sobom, kako svoje riječi, tako i vlastiti život. Vesna Tominac Matačić je ovom monodramom još je jednom pokazala svu raskoš talenta koji zadivljujuće prati sve stadije lika kojeg tumači. Potpuno predana liku, ni u jednom trenutku nije izgubila vezu s istoimenom junakinjom koju je odigrala iznimno nadahnuto te su ovacije koje su uslijedile nakon premijere bile posve opravdane i iskrene.”

D. Derk, Večernji list

„I kada na kraju dinamične predstave, zatrpana s četrdesetak plastičnih vreća u koje je stao cijeli život i cijela imovina poetese Vesne Parun, glumica Vesna ispod glasa kazuje tu slavnu pjesmu, poetska inicijacija je potpuna.”

T. Čadež, Jutarnji list

„Moglo bi se, bez ikakve zadrške, postaviti pitanje: poznaje li i razumije Tominac Matačić djelo i ulogu pokojne umjetnice zapravo bolje nego ijedan zagrebački slavist? Ovdje je pred nama iskrsla sudbina jedne nadarene i preosjetljive osobe koja je onoliko strašna koliko je bila i sudbina ovoga naroda. A u tom narodu, na koncu, najviše su nadrapale žene. I Vesna Parun bila je među njima.”

Iz obrazloženja žirija za dodjelu nagrade Grand Prix, 17. Međunarodnog festivala monodrame

„Vesna Tominac Matačić emocionalno intenzivnom a ipak preciznom, fino kontroliranom i suptilnom glumačkom igrom uspjela je prenijeti na scenu beskrajno uzbudljiv intiman i poetski identitet hrvatske poetese Vesne Parun...”

M. Bićanić, Oslobođenje

„Vesna Tominac Matačić igra tu poemu o životu i smrti, o ljubavi i rastanku, o slobodi i usudu bravurozno se krećući meandrima i ponorima moćne poetske riječi Vesne Parun.”

F. Bilčević, Oslobođenje

„Nevjerovatna glumačka vještina Vesne Tominac Matačić, njena nevjerovatna sposobnost istinskog provlačenja lika kroz vlastito biće, kao i cjelokupna harmonična sinergija svih drugih elemenata predstave, od scenografije, pokreta, muzike, stihova i dr. doprinijele su zaista jednom posebnom predstavljanju i doživljaju poezije Vesne Parun. Evidentno je, naime, kako je cijeli autorski tim predstave izuzetno mnogo radio na samoj poeziji, njenoj interpretaciji i razumijevanju, te shvaćanju njene cjelokupne poetike i pjesničke osjećajnosti.”